Annons
Sponsrad artikel
Smarteyes i Skellefteå vill ge bra service till sina kunder.

Möjlighet att boka butiken, tillgång till parkering och hemleverans – så anpassar sig Smarteyes i Skellefteå

ANNONS Optikbutiken Smarteyes har gjort flera förändringar för att anpassa sig till det rådande läget. "Hälsan går alltid först", säger Adam Wikström, Smarteyes.

När det stod klart hur smittsamt coronaviruset covid19 är gjordes snabbt ett antal förändringar i Smarteyes Skellefteåbutik.

– Vi vill så klart att alla ska känna sig trygga med att komma hit, säger Adam Wikström, butikschef.

Förutom att de regelbundet spritar butik och bågar kan den som vill boka hela butiken för att minimera sin exponering mot andra människor.

Det är helt kostnadsfritt och då finns inga andra kunder på plats.

– Det är helt kostnadsfritt och då finns inga andra kunder på plats, bara en eller två ur personalen som hjälper dig med det du behöver, säger Adam.

Tillgång till butikens personalparkering, möjlighet till hemleverans via post eller hemkörning i närheten av centrum är andra saker som också kan underlätta.

– Vi vill helt enkelt göra det så enkelt som möjligt för den som behöver våra tjänster i dessa tider. Den som vill boka tid eller ställa frågor är välkomna att ringa till oss på 0910-49 09 80, säger Adam.

Snabbt växande kedja

Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikkedjor. Sedan starten 2007 har de gått från 0 till över 60 butiker i landet. I Skellefteå öppnade de 2012.

– Företaget har en smart affärsmodell med effektiva inköpskanaler, en egen designavdelning och väl fungerande it-system. Sammantaget gör det att vi kan erbjuda riktigt bra priser och samtidigt hålla hög kvalité, säger Adam Wikström, butikschef i Skellefteå.

Men inte bara affärsmodellen ligger till grund för de fina siffror, med en ungefärlig ökning om 10 procent per år, som butiken i Skellefteå uppvisat de senaste åren.

Adam Wikström, butikschef på Smarteyes.

– Vi är extremt måna om att kunderna ska bli nöjda med servicen, och att de ska lämna lokalen med ett leende på läpparna. Både för att de fått de produkter de behövde – men även proffsig hjälp av alla oss som jobbar här, säger Adam.

Personalen viktig

Sedan butiken slog upp portarna 2012 har en rad förändringar gjorts. Den största blev klar hösten 2017 när butikslokalen på Nygatan fördubblades i storlek.

– Det blev en mer öppen och trevlig planlösning i butiken, men även betydligt bättre utrymmen för vår personal i form av fikarum och kontor. Det sistnämnda är ofta delar som glöms bort för att istället optimera exponeringen av produkter, men personalen är det viktigaste vi har och ju bättre de trivs desto bättre blir upplevelsen för kunderna, säger Adam.

Investerat

Under det senaste året har flera investeringar gjorts. Dels har nya maskiner inhandlats – och dels har personalstyrkan utökats.

Johan är ny optiker på Smarteyes.

– Vår optiker Johan har till exempel kommit in med ny kunskap som relativt nyutexaminerad optiker. Det är ett bra tillskott för oss då optikerna som utbildas idag lär sig nya saker, och tillsammans med de mer rutinerade ger en bra mix, säger Adam som också vill lyfta fram att Smarteyes inte bara säljer glasögon till privatkunder.

– Vi har varit duktiga på att etablera samarbeten med flera stora och små företag där vi levererar både skydds- och terminalglasögon, och vi är alltid öppna för nya förfrågningar. Vi har ett prisvärt erbjudande som alltid är värt att överväga, säger han.

Smarteyes Skellefteå

Nygatan 58, Skellefteå
0910-49 09 80
www.smarteyes.se/butiker/skellefteå

Sponsrad artikel

Hela denna sida är en annons från Smarteyes i Skellefteå.
Sponsrade artiklar är en del av Megafonens utbud av annonser. Vill du också ha en sponsrad artikel? Kontakta oss på info@megafonen.nu eller läs mer på megafonen.nu/annons.

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons